Onderwerp bekijken
Survivalrun Bond Nederland » Survival Bond Nederland » Parcourcommissie
 Onderwerp afdrukken
Hindernis tekeningen
MichielL
Nu ben ik van plan om alle hindernissen voor onze run in bijvoorbeeld Sketchup (free ware) in 3D te gaan tekenen.

Weten jullie:
- Is er al een gezamenlijke database van hindernissen?
- Wat gebruiken andere clubs als teken programma?

Ik ben begonnen: https://3dwarehou...ff1c8693ea

Groet,
Michiel
Gewijzigd door MichielL op 05-06-2015 18:48

florian de vries
Michiel,

Ik heb Sketschup gebruikt.
Helaas heb ik doordat ik nieuw met het programma was tekeningen gemaakt die technisch niet zo goed in elkaar zitten.

Het idee om een database aan te leggen vind ik wel goed.
Wellicht kan er gestart worden met een database met:
-Balken
-Netten
-Touwen
-Bokken
-Bomen
-Autobanden
- en andere standaard opbjecten.

Zo kunnen anderen die hindernissen willen tekeningen deze objecten gebruiken.

Ik weet niet of er een beter programma is dan Sketchup. Ben verder niet bekend met 3D tekenen.

Als je wilt kun je wel contact met mij opnemen om te kijken of we iets kunnen opzetten. Wellicht dat anderen hier ook een bijdrage aan willen/kunnen leveren.

Niki Pruis
In Havelte gebruiken we nu al een paar jaar Sketchup om de hindernis plaatjes te maken. http://survivalch...dernissen/

Het idee van een gezamenlijke database is goed. Dan kom je wat sneller op gang met tekenen. En veel componenten worden vaak gebruikt bij de verschillende hindernissen.

Tinus
Op dit moment ben ik de hindernis tekeningen voor de StormRun (survivalrun op 25 oktober van Storm Outdoor) aan het tekenen.

Deze hindernis tekeningen zullen worden gebruikt in het logboek maar zal ook voor uitleg voor de vrijwilligers worden gebruikt hoe de deelnemers de hindernis moeten nemen.

ik gebruik hier een wat uitgebreider 3D tekenprogramma voor, welke ik ook voor mijn werk gebruik.
Daarvoor heb ik inmiddels ook al een database aangemaakt met onderdelen (balken, SO touwen, netten, etc.) die ik kan gebruiken voor de andere hindernissen indien nodig.

In de bijlagen een aantal voorbeelden van hindernissen die ik al heb uitgewerkt Smile

deze plaatjes kan ik opslaan in verschillende maten waardoor het ook makkelijk uitvergroot kan worden
Tinus voegde bij, afbeeldingen:(Klik het plaatje voor vergroting!)
11039150_953869921320501_4153263350903808792_n.jpg 10462350_954266997947460_5665061874956667270_n.jpg 10989328_954305601276933_5994209282651679139_n.jpg

florian de vries
Dat ziet er erg goed uit Tinus.

Tinus
Dank je wel Florian!!

Nadat ik de hindernissen voor de survivalrun gemaakt heb ben ik van plan om de trainingslocatie van Storm Outdoor op dezelfde manier digitaal te maken.
Alle balken en veel hindernissen kan ik uit mijn database halen waardoor het snel ook zo digitaal gemaakt kan worden

Willem de Boer
Ziet er idd mooi uit Tinus! wij gebruiken in Kootstertille Auto-cad maar is veel werk mogelijk dat dit sneller en makkelijker is? wat voor programma gebruik jij hiervoor?

Groet Willem

Tinus
Hallo Willem,

ik gebruik SolidWorks als tekenprogramma. Dit is wel een professioneel tekenprogramma maar misschien kan ik de onderdelen opslaan voor algemeen gebruik maar daar heb ik nog niet naar gekeken.

Het maken van de hindernissen gaat in het begin ook veel werk in zitten omdat alles nieuw gemaakt moet worden. Nu ik eenmaal een database heb aangemaakt ging het bij mij stukken sneller.

het renderen (realistisch maken van de plaatjes) gaat veel tijd in zitten maar daar hoef ik zelf niet bij te zitten en doet de laptop zelf nadat ik deze goed heb ingesteld.

in de onderstaande link zie je een heel leuk stukje over hoe ik het boogschieten in elkaar heb gezet:

http://blog.storm...

groeten Martijn

Spring naar forum: