|
SO met stammetjes.. (GEVAAR(?))
|
| thomasvancampen |
Geplaatst op 23-01-2012 14:46
|

Nieuweling

Datum van aanmelding: 04-08-2010 20:57
|
Beste bond. Al menigmaal blijkt dat de SO waarin balkjes aan een enkel touwtje hangen gevaarlijk te (kunnen) zijn. Al klimmend vormen de balkjes waarlijk slaghout waar een sporter zich behoorlijk aan kan blesseren zoniet verwonden. Zou het verstandig zijn om te onderzoeken of deze hindernis wel behouden moet blijven in de toekomst?? Met sportieve groet. Antonie van Campen 3236. Westerbork was weer TOP! |
| |
|
|
| aize |
Geplaatst op 25-01-2012 09:48
|

Nieuweling

Datum van aanmelding: 31-03-2011 15:21
|
Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Vooral in het geval van Westerbork, waarin deze redelijk hoge hindernis (39) aan het eind van de run zit. Veel deelnemers vermoeid, waardoor ongecontroleerd de swing-over afdalen. De dwarsbalkjes fungeren dan inderdaad als ware martelwerktuigen. Waarbij vooral het gezicht het moet ontgelden. |
| |
|
|
| Yorick |
Geplaatst op 26-01-2012 07:49
|

Nieuweling

Datum van aanmelding: 02-01-2008 13:34
|
Ben ik het niet mee eens, het is juist als je vermoeid bent de 'sport' om ongehavend die verrekte stokjes te ontwijken...
In hoeverre moet je de sport inperken om de deelname van minder/ongeoefende sporters te facilitairen.
En daarnaast, een beetje gehavend uit de strijd komen is geen schande.
Wat mij betreft, Zeker behouden ! |
| |
|
|
| Gerrit vd Velde |
Geplaatst op 26-01-2012 15:02
|

Nieuweling

Datum van aanmelding: 26-01-2012 14:59
|
Ben het met bovenstaande eens.
Heb een medeloper een akelige blessure aan zijn oog zien oplopen. Daarnaast sprak ik met iemand in de kleedkamer, welke even het bewustzijn is verloren toen hij een balkje tegen zijn hoofd kreeg en daarna dus de strijd heeft moeten verlaten.
Misschien een iedee om er een soort van touwladder van te maken (met 2 touwen), dit geeft extra stevigheid. |
| |
|
|
| @li |
Geplaatst op 26-01-2012 20:08
|

Doet leuk mee

Datum van aanmelding: 11-08-2007 10:35
|
Denk dat het juiste de bedoeling is met de stokjes dat het lastig is.... uiteraard moet (en kan) het veilig.
Als het een topic is...stuur het in voor de komende Algemene Ledenvergadering...zie agenda. Van te voren insturen is dacht ik wel noodzakelijk....
Tot BaggerZ
|
| |
|
|
| aize |
Geplaatst op 29-01-2012 16:10
|

Nieuweling

Datum van aanmelding: 31-03-2011 15:21
|
In deze discussie gaat het niet om de zwaarte of moeilijkheidsgraad van het parcours of hindernis. Je kunt een run moeilijk aanpassen aan de zwakste deelnemer, het gaat hier duidelijk om veiligheid. Veiligheid voor alles. Niemand (deelnemer of organisatie) zit te wachten op blessures of verwondingen. |
| |
|
|
| @li |
Geplaatst op 31-01-2012 09:52
|

Doet leuk mee

Datum van aanmelding: 11-08-2007 10:35
|
@aize; ben ik het op zich mee eens. Maar er zijn wel meer hindernissen die "gevaarlijk" zouden kunnen zijn bij het niet beheersen van de juiste techniek..... Persoonlijk heb ik met deze hindernis in alle jaren nog nooit een blauwe plek opgelopen terwijl ik wel de nodige schuurplekken heb van verschillende swingovers en blauwe plekken van horizontale balken-kruip hindernissen.....
Maar een goed gemotiveerd punt naar de ALV zal heus wel landen....
Mogelijk een suggestie: aanpassing van zware balkjes naar lichtere PVC (hebben we zelf bv).....
Tot BaggerZ
|
| |
|